söndag 10 mars 2013

Tänk vad tiden går!

Nu är det dags att göra en ny uppdatering!

Vi har haft en tuff sjukdomsperiod, i stort sätt har någon i familjen varit förkyld sedan i september då vi var utomlands på Mallorca. 

NOVEMBER
Då åkte vi en vecka till Teneriffa också med min pappa och hans Marie. De bjöd oss både på resa och uppehälle så det var bara att njuta. Vi hade väldigt trevligt, så veckan gick jättefort! Det var varmt och skönt, god mat och vi gjorde trevliga utflykter både med bil och till fots i omgivningarna. Det var en mysig vecka i november. 






DECEMBER

 Luciafirande på dagis med en tomtenisse och en pepparkaksgubbe!


Världens bästa Anton har fyllt 5 år också! Han älskar dinosaurier, så det blev dinosaurier i alla former när han fyllde år. Både som pyssel, leksaker, böcker, pysselböcker, memory osv. 

 Vi firade också med familjen helgen innan och även med vänner som har barn som Anton leker med. 
Dessutom den 23/12 firade vi Anton med att åka pulka för första gången (ja jag vet att det har varit snö så länge, men vi har varit sjuka och inte orkat ta oss ut förutom lite promenader till dagis, affär osv). 



Oliver försökte även krypa i snön, lite jobbigt dock!


JANUARI
Jag har också börjat jobba, när terminen startade i januari. Jag har ju fått en tillsvidaretjänst på mitt drömjobb, kan inte bli bättre. Roligt arbete, trevliga kollegor och jag stortrivs. Blev så glad när jag kom tillbaka och den varma välkomnande som jag fick av kollegorna. 

Mitt fönster
Håller på att ta med mig allt material och böcker till jobbet igen. 


Oliver och hans kompis Viggo kryper på mitt jobb i korridoren. Jag var föräldraledig men bjöd på frukostfika på jobbet!


FEBRUARI

Började med att min bror och hans sambo gifte sig! Ett fint bröllop och jag hade äran att få vara toastmaster (Toastmadame) tillsammans med brudens syster! 




Bröllopsfest och mina fina killar, lite suddiga och i farten. Hade inte så mycket tid till att fotografera då det var mycket på programmet! 

Underbara Anton spelar bröllopsbingo, saknade ett kryss för att få bingo så då går han och ber morfar hålla ett tal så han kan kryssa för den rutan. Å morfar höll förstås tal då! :)

 Ja en del bakning blev det inför kalasen, Anton hjälpte gärna till!
Denna gång blev det kladdkaka och marängrutor förutom tårta.


Min fina födelsedagspresent, ett silversmycke med barnens namn och dessutom två guldhjärtan ett större för storebror och ett mindre för lillebror. Jättefint! 


Oliver öppnar sina presenter! Med lite hjälp från storebror.



Kalas för mig och Oliver

 Födelsedagsfirande lördag!
 Olivers 1års tårta! Självklart fick han smaka! Den var fylld med marsankräm och blåbärspure. 
Gott tyckte han!

Sedan har Oliver fyllt 1 år! I år så blev det den 28 februari som vi firade honom. Han fyller ju på skottdagen. Så han fick två lappar med 28/2 och 1/3 på och så slängde han den 1/3 på golvet, så då blev det den 28/2, den lappen ville han inte släppa. Men vi firade med min familj på lördagen (vi slog även ihop det med min födelsedag) så vi bjöd impulsivt in vännerna till kvällen och nästan alla kunde komma. Sedan på söndagen hade vi föräldragruppen över (de som kunde). Så vi bjöd på fruktsallad istället för tårta till de små. Mysigt! Jag minns så väl när vi la upp våra bebbar på rad i en säng hos den mamman vi var hos. Vi la dom i storleksordning. Nu var det inte lätt att få med alla på bild samtidigt. hihi. Visserligen är Oliver äldst och så ett spann på 7 veckor. Men alla aktiva oavsett om de gick, gick med stöd eller kröp fram. 


LITE VARDAGSBILDER


 Vi försöker göra lite små utflykter om dagarna när Anton är hemma från förskolan. Här är ett favorittillhåll, biblioteket. 



  Mycket bus hemma!


 Busiga Oliver klättrar gärna upp på bordet och skrämmer oss. En riktig klätterapa!


UTOMHUSLEK




 Oliver går utomhus med skor första gången! 






  
 Anton har fått börja på två nya aktiviteter, nu när han inte går på förskolan så mycket tyckte vi det vore roligt för honom att göra något mer. Han går och dansar på Showkids, det tycker han jättemycket om. Sedan går han och leker i vattnet på Simlekis. Vi trodde först att han skulle få lära sig simma, men detta är mer att lära känna vattnet. Han tycker det är roligt men vill lära sig simma, så det får väl bli en sån kurs med. 

 Gladfis, ja här väntar vi på brorsan som är på simlekis.



2 kommentarer:

  1. HÄRLIGT med lite uppdatering.

    massa kramar och kärlek
    mamma/mormor Annica

    SvaraRadera
    Svar
    1. Roligt att du tycker det! :) kramar

      Radera