onsdag 22 augusti 2012

Snart 6 månader sen sist!

Ja det är inte lätt att hinna blogga, eller rättare sagt har jag inte prioriterat att hinna skriva här!

Men mycket har förstås hänt på dessa 6 månader, ja Oliver "fyller" 6 månader på onsdag, vart tog tiden vägen =)

Han är en glad kille som växer och utvecklas för fullt. Han följer sina kurvor bra och han sitter nu även utan stöd, fast ibland ramlar han förstås. Han ligger på mage och ofta i krypställning upp med rumpan. Så snart är det dags, han kan ta sig bakåt och rulla runt några varv på filten så han ligger sällan kvar på samma ställe hihi

Anton är också en go och glad kille, han är en underbar storebror, så snäll och omtänksam. Det märks hur mycket han älskar sin lillebror både att han säger det och hur han hanterar sin lillebror. Han vill gärna hålla i honom och ibland får jag be honom ta det lite lugnt med alla pussar som gör att lillebror har storebror i ansiktet hela tiden. Dessutom har han utvecklat ett enormt intresse för dinosaurier, så vi läser dinosarieböcker flera varje dag! Jag börjar lära mig en hel del =) hihi

Idag badade killarna tillsammans, båda sken som solar där de satt i vattnet och plaskade så jag blev blöt.

Livet som tvåbarnsmamma är helt underbart, även om det är tufft ibland då jag är ensam tre dagar (å nätter) i veckan då maken jobbar borta fortfarande. Han är ju egen företagare nu och jag är stolt över hur duktig han är! Även om det tar en del fritid med allt pappersarbete.

Men allt det mysiga väger upp det jobbiga!
Dessutom var jag på anställningsintervju på mitt "gamla" jobb och blev erbjuden en tillsvidare tjänst, helt underbart. Inte bara att ha en fast tjänst utan att jag känner att jag hittat helt rätt att arbeta på universitetet. Dessutom ska jag vara föräldraledig tills vårterminen 2013. Det känns fint jag tycker det är så mysigt att vara hemma med barnen. Men jag ska hoppa in på ett par grejer under hösten.

Jag längtar dock tills storebror får träffa sina kompisar igen på förskolan. Trots att jag försöker hitta på roliga saker så får jag dåligt samvete om jag inte orkar ut på ett par dagar. Oliver sover inte alltid så bra på nätterna och då är jag supertrött på dagarna och sämre ork och sämre tålamod.

Nu har öppna förskolorna öppnat med ordinarie schema så då är det lättare att komma iväg på roligheter.


Här är några bilder från dessa månader som passerat!


Åkte hem direkt efter förlossningen och efter två dagar var gulsotsvärdet skyhögt! Så in till barnavdelningen och sola och sondmata var tredje timme dygnet runt. Inskrivna en vecka (permiss efter tre dagar). 


Foto av Collagefoto från Familjecentralen i Varberga. Oliver är 2 månader Anton 4,5år. Vi börjar gå ut och träffa lite barnfamiljen så Anton får lite roligt eftersom han bara får gå 15 timmar på förskolan. 



 Oliver ca 1 månad. 



20 mars, denna dag skulle Oliver ha fötts! 


1 månad gammal

 Mina fina killar på vår pyjamas party kväll (pappa var borta så vi kollade på film åt åt lite godis). 


 Oliver 2 månader, gillar babygymmet!

Oliver 3 månader, i mormors knä. 

ca 4 månader, börjar sitta med i sin matstol vid måltiderna. 




10 Juni på Universeum, Göteborg

Mys i tvsoffan. 

Imorgon ska jag iväg hela dagen på en rolig workshop i jobbet. Det ska bli roligt! Men jag kommer nog sakna mina små troll mycket, men jag vet ju att de har det bra hos pappa.

2 kommentarer:

  1. Roligt att du har kommit "igång" att skriva. Typiskt har jag missat att titta.
    massa kramar och kärlek, mamma/mormor

    SvaraRadera