torsdag 23 februari 2012

Närmar sig

Jaha nu var det "bara" 26 dagar kvar till bf. Fast vad säger det egentligen??

För skoj skull har vi räknat ut att om denna bebis vill komma lika tidigt som blivande storebrorsan gjorde, så går vattnet på lördag (på min födelsedag) och sedan kommer på skottdagen =)
Vi får väl se!

Igår hade jag väldigt mycket ondare sammandragningar, jag rörde mig mer än vanligt, då jag tog mig till jobbet efter att ha lämnat Anton på dagis. Jag var där hela dagen, vilket var jobbigt för kroppen (att inte få ligga ner och vila) men härligt att träffa mina goa kollegor! Saknar dom faktiskt! Å ännu mer sorgligt känns att jag inte vet om jag kommer att kunna komma tillbaka, trots att jag älskar jobbet. Men en fågel har kvittrat i mitt öra om kommande möjligheter, så vi får väl se vad som händer =) Jag ska i alla fall få jobba lite, har en föreläsning på 3 timmar och ett moment med rapporter, respons, seminariedag och rättning som kommer ge mycket extrapengar till min föräldrapeng. Så det blir ju bra och roligt plus att det är bra att ha en fot kvar.

Imorgon ska jag in och jobba igen, heldag med seminarier. Pust säger kroppen, men roligt är det ändå! Sedan ska jag bara jobba en vecka till, med rätta kompletteringar på hemtentor och ett sista seminarie min sista dag (fredag 2/3). Dessutom ska jag få bli bjuden på lunch av mina kollegor på onsdag. Trevligt!

Men jag kan säga att det är inte utan att jag har med mig extrakläder i väskan (ifall vattnet går). Men samtidigt är det inget som säger att denna bebis måste komma tidigare. Hoppas att h*n väntar lite längre än vad Anton gjorde så min kropp hinner bli redo. Fast det är tungt förstås! Sover dåligt nu för tiden. Men men... bara att vänja sig!

2 kommentarer:

  1. Tänk att det blev en skottdagsbaby. En jobbarkompis undrade om han ska heta Skott/Scot?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hihi ja inte klokt att det var samma dag som storebror. Nej då skulle man kunna tro att vi döpte lillebror efter vår hund....

      Radera